14 Oktober:
Det var ju ingen som sade något om att man måste visa upp sina bilder varje dag, eller överhuvudet taget faktiskt. Igår sken solen igen, och det blev en blöt promenad. Åtminstone för hunden..
Min hund är 12 år gammal men beter sig aldrig som så, snarare som om han vore ett år gammal. Men han har ingen syn på ena ögat efter att han var lite väl nyfiken och skulle lägga sig i ett kattslagsmål för en par år sedan. Eller han hade lite syn kvar efter det också men det har liksom försvunnit. Han tycks inte se särskilt mycket på sitt friska öga heller eftersom...
 
 
 
..Han klev rakt över kajkanten och trillade ner i vattnet. Han klev inte fel eller så, han gick precis som om där vore mark och försvann över kanten med ett plask. Han HATAR att bada, vill inte vara i närheten av vatten alls såvida det inte ska drickas eller han råkar plaska sig igenom en vattenpöl.
Han vägrade sedan att simma in till land utan försöka klättra upp för stenväggen som är nästan två meter hög. Tursamt nog fick vi hjälp av en kvinna som fiskade upp honom.
 
 
Solen värmde också så när han började röra på sig när vi gick hemåt så fick han fort upp värmen igen och har inga men av sitt äventyrsbad.
 
 
 
Men det blev av förklarliga skäl inte särskilt mycket fotograferat. Det blev på hunden när jag stod och ropade på honom vid vattenkanten, och sedan ett när jag började plocka på mig allt elektroniskt igen efter att ha lagt undan dom när han skulle upp ur vattnet. Och det blev ett på den här hinken/tunnan som jag verkligen bara vill haaaaa!
 
 
 
15 Oktober:
Solen låg liksom bakom ett tätt dis idag. Eller ja, nu tok-regnar det igen och har gjort så i någon timme. Men när vi gick på promenad kunde man ana den där bakom diset. Det är inte direkt lätt att hitta nya saker att fotografera när man går i princip samma sträcka varje dag. Hur jag ska lyckas med det här projektet är redan nu är något av en utmaning.
Men..
 
 
 
 
..Vi stötte iaf ihop med en katt. En katt med den där minen, om du har katt så vet du att den betyder: "ta det där äckliga hunddjuret och avlägsna dig genast ur min åsyn!"
Katten var egentligen för långt bort för mitt objektiv (några meter och det är kört liksom) men ändå. För övrigt har alla katter vi möter den där uppsynen, hunden är inte ett uppskattat intrång i deras vardag. Det komiska är att hunden själv inte ens lägger märke till dom, inte ens till den här trots att vi stannade och jag tog upp kameran. Han hittade en spännande grästuva och kunde inte bry sig mindre om en katt om den så klev honom på ryggen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Grannens hund satt också alldeles för långt bort men det syns iaf hur söt hon är!
Jag ser så mycket fotografiskt vackert när vi är ute och går. Men man får ju liksom inte klampa in på folks gårdar och fotografera deras trädgårdstomtar. Deras rabatter. Deras blomsterarrangemang. Deras lyktor och ljus. Jag surar lite över det, men skulle inte vilja ha in någon dåre på min tomt heller.
 
Jag lyckades undvika att ge dig en lektion i historia idag. Även om jag hade kunnat göra det med 4 st av bilderna i detta inlägg. Så mycket som förändras i denna bygd.
 
Bara 362 dagar kvar nu då ;)
Befintligt ljus, Djurporträtt, Fotografering, Hund, Husdjur, Kastellet, Naturfotografering, NikonD5100, Projekt 365, Utekatter, adore pic, fotograf,